SlideShow

1

the journey of my life so far....

aku ingatkan kehidupan selepas SPM ni senang tp susah nk mampos!!!, naseb baekla ade gak iman dalam hati aku ni. slps dpt result SPM yg x seberapa tu (6A 3B 1D) aku ingatkan besarla gak peluang aku untuk sambong blaja tapi rupenyer peluang die lg kck dari kuman. aku ingatkan dapt la tawaran metrik. tp biler tengok result dier.. 'harap maaf permohonan anda tidak berjaya'.. panas je hati aku, pastu boleh plak dier suro aku apply course perakaunan. tp aku x kesah sangat la, sbb aku mmng x bercadang nk masuk metrik. aku pon apply la 'UPU' ngan 'KPLSM'. time UPU aku apply course farmasi, pasal result SPM aku selenge je kan, skali lg permohonan aku ditolak. skali lagi hati aku berdarah. aku pon pujuk la hati aku "takpe2, KPLSM insyaallah dapat kot". time aku nk check KPLSM, hati aku dh berdebar-debar dah. skali lg permohanan aku ditolak. hati aku dh meraung "WHAT THE HELL!!!!, WHATS WRONG WITH MY RESULT DAMMIT!!". Pastu aku da  nk jd  sparuh zombie... hati aku da tawar dh. kemudian mak aku ckp kat aku "takpe, sabarje... jgn putus asa lg, cube buat rayuan dulu. entah2 lps buat rayuan tetiba dpt ke". Lalu aku pon buat la rayuan kat UPU ngan KPLSM. kemudian aku dpt la jd calon tambahn KPLSM utk ditemuduga.... Skrang ni aku tnga tunggu result jer.. Bpk aku ckp, result KPLSM kuar 14 jun ni. pastu aku dengar Result UPU kuar minngu ketiga bulan julai atau 4 jun ni..., mintak2 la dpt... huhuhuhu...



harap persoalan di mana aku akn smbung blaja terjawab...