SlideShow

0

sate kajang


semalam aku nk la melawat sedare aku kat putrajaya, alang2 nk pegi saner, singgah la skejap kat kajang nk makan sate kat sane, dengan harapan menggunung nk makan sate yg sdp sambil mengenang kesedapannyer tika aku makan kecil2 dulu. sampai jer akukat saner. aku mmng terkejut giler, aku tengok tempat tu mcm nk bankrup. ikit jer kedai yg bukak. dah la kotor tempat tu. nk cari meje pon x cukop. biler da dpt meje, nk tunggu pekerje dier kemas ngan amik order, mmng cam tunggu emas jatuh dari langit lame giler. tyme tu mood aku da ilang nk makan sate. mak aku ckp, sabar la skit. diorang tak cukop pekerje agak nyer. pastu kitorang pon order la. mak aku cakap, sate ayam 70 ngan sate daging 20, pastu air sirap 1, sirap limau satu, teh o ais limau satu, ngan air suam 4. kami pon menunggu ketibaan makanan kami...., biler order kitorang sampai jer, yg kitorang dapat, sate ayam 20 ngan sate daging 20. da la sate diorang x cukop masak lak tu. siot jer. air sirap ngan sirap limau lg trok, air sirap dier rase mcm sirap expired, sirap limau dier plak, masam nk mampos, mcm dier perah seguni limau dalam cawan tu. air suam kitorang order 4, dpt secawan jer. kuah kacang dier, x der lmk langsong, mcm makn air jer rase nyer. mmng sound trouble betol la pekerje kat situ. da la tandas dier infrastruktur dier kurang, siot tol...., panas hati jer biler pikir balik. bau longkang kat situ lg la, subhanallah.... Allah jer la yg tahu.... mmng berubah giler tempat tu, da x mcm dulu, mase aku kecik2 dulu mmng bes giler tmpat tu. sekarang ia hanye tinggal kenangan jer skrang ni..






sate yg aku makan mmng jauh panggang dari api dari gambar ni. beza giler.....

P/S: apabiler biler pengguna x berpuas hati begini la jadi nyer..heheheh....

0 comments: